مجوز تاسیس تالار عروسی
از قدیم الایام مرسوم است که هروقت میخواهند کسی را دعا کنند به او میگویند: ” ایشالا عروسیت!”. روز برگزاری جشن عروسی یکی از روخدادهای مهم زندگی هر شخص است و همه با کوله باری از آرزوها و نقشه های کوچک و بزرگ به استقبال این اتفاق زیبا می روند. برای اینکه مراسم این روز بدون کم و کاست انجام شود، یکی از مقدماتی که باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید، فراهم کردن تالار عروسی برای پذیرایی از مهمانان است. در گذشته اکثر مراسمات این چنینی شامل عقد و عروسی در حیاط منازل و با شکل و شمایل متفاوتی برگزار می شده اما امروزه روز شرایط بسیار متفاوت است و لزوم ایجاد تالار عروسی و تشریفات بسیار ضروری به نظر می رسد. افرادی که قصد دارند یک تالار عروسی یا تالار تشریفات راه اندازی کنند با خواندن این مقاله با یکی از اصلی ترین ملزومات این امر یعنی اخذ مجوز تاسیس تالار پذیرایی آشنا خواهید شد.
مراحل اخذ مجوز تاسیس تالار عروسی
سازمانهای وجود دارند که برای اخذ این مجوز می بایست از آنها تاییدیه دریافت کنید. این سازمان ها شامل دفاتر خدمات الکترونیکی شهری، وزارت بهداشت، آتش نشانی و اتحادیه تالارها می باشند.
به عنوان اولین مرحله شما باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهید. پس از تشکیل شدن پرونده باید درخواست بازدید خودتان را اعلام کنید و طرح هایی ارائه کنید که شامل مختصات زمین تالار پذیرایی براساس نظریه کارشناس رسمی دادگستری باشد. اگر مشکلی در مختصات زمین وجود نداشته باشد، درخواست صدور نقشه ابلاغ می گردد که نقشه ارائه شده نیز باید در دفاتر الکترونیک مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم مورد تایید آتش نشانی قرار گیرد.
نقشه ای که برای صدور مجوز مورد نیاز است می بایست شامل نقشه های معماری، سازه، برق و مکانیک و… باشد. این نقشه را کارشناسان کنترل نقشه در شهرداری مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم آن را تایید می کنند. در این صورت حتما فیش محاسباتی و فیش عوارض صدور مجوز تاسیس به متقاضی تحویل داده می شود و درخواست کننده می تواند به صورت اقساطی یا نقد اقدام به پرداخت کند. البته لازم به ذکر است که در صورت پرداخت یک جا و نقد، بخشی از هزینه به عنوان تخفیف از هزینه های کلی کسر می گردد.
اما در صورتی که خلافی در زمین تالار وجود داشته باشد خلاف تعیین و ضمن مطرح شدن در کمیسیون ماده صد رای قطعی و نهایی در خصوص آن صادر شود. در مراحل بعدی شهرداری پیش نویسی تهیه و مجوز را صادر می کند. تا اینجا متقاضی خلاف زمین را برطرف کرده و باید مراحلی که در بند بالا گفته شد را پیگیری کند.
ضوابط مورد توجه برای اخذ مجوز تاسیس تالار عروسی
- مجزا بودن فضای پذیرایی از بانوان و آقایان.
- فضای سالن پذیرایی بیش از 250 متر باشد.
- تهویه هوای مناسب در فضا وجود داشته باشد.
- وجود فضاهایی همچون نمازخانه، پارکینگ، سردخانه بالا و پایی صفر که جزو الزامات هستند.
- در بخش مختص به بانوان شئونات اسلامی کاملا رعایت شده باشد و تا حد امکان پنجره ای به سمت بیرون نداشته و دارای فضایی با عنوان رختکن باشد.
- فضای سرویس ها و رختکن پرسنل و میهمانان از هم سوا طراحی شده باشد.
- در بخش مهمانان، برای هر 25 صندلی یک سرویس در نظر گرفته شده باشد.
- تمامی متریال به کار رفته باید به تایید وزارت بهداشت برسد.
- تمامی دیوارهای آشپزخانه، انبار، سرویس ها، رختشور خانه باید تا سقف کاشی یا سرامیک رنگ روشن به کار رفته باشد.
- برای آب آشامیدنی تالار نیز باید به تایید وزارت بهداشت رسیده باشد.
- مسیرهای ورود و خروج تالار باید در راستای پیش بینی حریق های احتمالی در مکان های مناسب طراحی شده باشد.
- سالن پذیرایی می بایست به سیستم اطفای حریق و دوربین مدار بسته مجهز باشد.
- دیوارهای مشترک وجود ما بین ساختمان باید مقاوم در برابر حریق باشد که در صورت آتش سوزی از انتقال حریق جلوگیری شود.
- لازم به ذکر است که برای اتحادیه تالارداران در خصوص اخذ مجوز تاسیس تالار پذیرایی باید از اداره اماکن، سازمان تامین اجتماعی، اداره داریی استعلام دریافت کنید.
موسسه ثبتی و حقوقی محک با بهره گیری از تجربه و تخصص کارشناسان خود می تواند در کمترین زمان ممکن مراحل اخذ مجوز تاسیس تالار پذیرایی را به جای به انجام برساند.
[/av_textblock]