با ثبت محک کسب و کار خود را قانونی شروع کنید

مجوز تاسیس پیشخوان دولت

مجوز تاسیس پیشخوان دولت

مراکز خدمات دولتی و عمومی همچون دفاتر پیشخوان دولت جزو مراکزی است که به جهت رفاه هرچه بیشتر اقشار جامعه، می بایست در تمامی نقاط کشور از جمله شهرها و روستاها گسترش پیدا کند. با استفاده از خدماتی که در دفاتر پیشخوان دولت به انجام می رسد می توان به سمت دولت الکترونیک و خدمات الکترونیک در سطح کشور پیش رفت بنابراین احداث این گونه مراکز از جمله اقدامات بسیار مفید می باشد. از جمله اصلی ترین خدمات مراکز پیشخوان دولت می توان به امور شناسنامه ای و کارت ملی، صادر کردن و تمدید گذرنامه، امور گمرکی و بیمه ای، پرداخت انواع قبوض و شارژ انواع کارت اعتباری و…. اشاره کرد. در هر استان ظرفیت هایی در خصوص تعداد دفاتر در سطح استان از سوی دفاتر پیشخوان دولت به ریاست معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور مشخص می گردد. بنابراین یکی از اصلی ترین نکاتی که هنگام ثبت نام برای مجوز تاسیس پیشخوان دولت باید به آن توجه داشته باشید، وجود ظرفیت در شهر مورد تقاضا یا محل سکونتتان می باشد. متقاضیان دریافت جواز تاسیس پیشخوان دولت می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند که شروط مورد نیاز برای هریک به شکل جداگانه ذکر شده است.

مجوز تاسیس پیشخوان دولت

شرایط اخذ مجوز تاسیس پیشخوان دولت برای اشخاص حقوقی

  • شرکت یا شخص حقوقی می بایست در داخل کشور به ثبت رسیده باشد.
  • اگر به هر دلیلی مجوز به دلیل تخلفی به حالت تعلیق درآمده، باید بعد از گذشت 5 سال برای دریافت مجوز اقدام کند.
  • شخص حقوقی می بایست به صورت غیر دولتی دایر شده باشد.

شرایط اخذ مجوز تاسیس پیشخوان دولت برای اشخاص حقیقی

  • دارا بودن شرایط جسمی و روحی مناسب
  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به دین مبین اسلام
  • اشتغال نداشتن در دستگاه های دولتی
  • مدرک تحصیلی دست کم باید کارشناسی باشد و یا حداقل به مدت ده سال در دستگاه های دولتی سابقه کار داشته باشد
  • گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم پزشکی برای متقاضیان آقا
  • گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد

لازم به ذکر است که به خانواده شهدا و ایثارگران نیز اولویت هایی هنگام صدور مجوز اختصاص داده خواهد شد.

شرایط محل جهت اخذ مجوز تاسیس پیشخوان دولت

  • محلی که برای دفتر در نظر گرفته می شود اگر در مناطق روستایی واقع شده، باید دست کم 20 متر مربع و در مناطق شهری حداقل 50 متر مربع فضا داشته باشد.
  • دفتر علاوه بر داشتن کاربری مجاز باید در طبقه همکف یا اول واقع شده باشد.
  • تابلو و آرم دفتر از نمونه هایی که کمیته راهبری دفاتر پیشخوان دولت ارائه کرده پیروی کند.
  • تجهیزات لازم برای خدمت رسانی به معلولان، سالمندان و جانبازان در نظر گرفته شده باشد.
  • فراهم کردن امکانات بهداشتی نظیر آبدارخانه و سرویس بهداشتی
  • نصب تابلوهای تعرفه در محل هایی که متقاضیان بتوانند به خوبی آن را رویت کرده و کسب اطلاع کنند
  • تجهیزات فنی و اداری همچون میز، صندلی، نیمکت جهت استقرار مراجعین، تجهیزات رایانه ای، خطوط اینترنت، دستگاه POS و… فراهم شود

در انتها لازم به ذکر است که جهت صدور مجوز تاسیس پیشخوان دولت، دارا بودن هر یک از شروط ذکر شده نوعی امتیاز محسوب شده و در انتهای مراحل و ارائه مدارک، به هریک از گزینه های امتیازی تعلق خواهد گرفت که جهت موافقت با درخواست شما باید مجموع امتیازات کسب شده به بالای 80 برسد. نکته مهم این است که اشخاصی که 20 سال سابقه قضایی دارند می توانند بیشترین امتیاز ممکن را کسب کنند و این مسئله یک آپشن بسیار عالی برایشان است.

طی کردن تمامی مراحل اداری نیازمند صرف انرژی و زمان فراوانی است که ممکن است شما در صورت داشتن دانش و تجربه کافی در این زمینه هم توانایی رسیدگی به آن را نداشته باشید. اما نگران نباشید؛ موسساتی همچون موسسه ثبتی و حقوقی محک تمام تجربه و تعهد خود را به کار می بندد تا شما هرچه سریعتر و به سهولت به هدف خود دست پیدا کنید.
[/av_textblock]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس بگیرید