با ثبت محک کسب و کار خود را قانونی شروع کنید

سامانه الکترونیکی ثبت من معرفی کامل و راهنمایی استفاده از آن

سامانه ثبت من چیست؟ در راستای اینترنتی شدن تمام امور، دولت نیز تلاش کرده از این قافله عقب نماند و با الکترونیکی کردن امور سامانه جامعی را طراحی کرده است به نام سامانه ثبت من. سامانه ثبت من به کاربران اجازه می دهد تا درخواست ها، اطلاعات و مدارک مختلف خود را بتوانند ثبت و یا پیگیری نمایند. با وجود این سامانه امور ادارای ساده تر شده است و سرعت بیشتری به خود گرفته است. همچنین دیگر نیازی به مراجعه به مکان خاصی نیست و از روی مبل منزلتان و یا میز کار خود می توانید اسناد را ثبت و یا پیگیری کنید.

سامانه ثبت من

سامانه الکترونیکی ثبت من (my.ssaa.ir) خدمتی است که دفتر توسعه زیر ساخت های معاونت فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور دسترسی گسترده مردم به کلیه بخش های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله مالکیت معنوی، اسناد رسمی، ازدواج و طلاق و غیره در بستر فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات ابداع کرده است.

این سامانه به شکل بیست و چهارساعته در دسترس مردم است. باتوجه به عدم نیاز به مراجعه حضوری جهت دریافت خدمات، متقاضیان با سرعت و سهولت بیشتری به امور ثبتی خود را انجام خواهند داد. ضمن اینکه جهت ایجاد اطمینان بیشتر برای مشتریان، سازمان ثبت اسناد و املاک امکان انجام احراز هویت هوشمند را نیز در دستور کار این سامانه یکپارچه قرار داده است.

ضمن اینکه این سازمان در نظر دارد با فعال سازی امکان استفاده از امضا الکترونیکی به جای ارسال فیزیکی مستندات، لزوم حضور فیزیکی مردم در اداره را به حداقل برساند.

ثبت من
ثبت من

چه کاربردی دارد؟

این سامانه چه امکاناتی دارد و چه کارهایی می توان با آن انجام داد؟ هدف از راه اندازی این سامانه این بود که کاربران امور ضروری و اداری و سندی خود را ساده تر و سریع تر انجام دهند بنابراین خدمات زیادی را تحت پوشش قرار می دهد. در این جا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

ثبت درخواست‌های خدماتی: مانند تعمیرات، بیمه و غیره.

ثبت اطلاعات و مدارک: مانند مدارک تحصیلی، مدارک هویتی و غیره.

ارسال درخواست‌ها به سازمان‌ها: امکان ارسال درخواست‌ها به نهادها و سازمان‌های مختلف.

پیگیری وضعیت درخواست‌ها: مشاهده و پیگیری وضعیت درخواست‌ها و دریافت پاسخ‌ها.

چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

برای استفاده از سامانه ثبت من، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: ورود به سامانه: از طریق موبایل و یا رایانه شخصی وارد سایت ثبت من شوید. شما می توانید از طریق اپلیکیشن آن نیز استفاده کنید.

مرحله 2: ثبت‌نام یا ورود: در صورتی که قبلا از این سایت اسفاده نکرده اید و اولین بار است که وارد سایت می شوید. حساب کاربری ندارید، باید ثبت ‌نام کنید. در غیر این صورت، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

مرحله 3: انتخاب خدمت: پس از ثبت نام و وارد شدن خدمات مختلفی که در سایت موجود است را مشاهده می کنید که با توجه به نیاز و کار خود روی خدمات مورد نظر کلیک کنید.

مرحله 4: پر کردن فرم: برای ثبت هر گونه درخواست و یا خدماتی، باید فرم مربوطه را پر کنید. اطلاعات مورد نیاز شامل نام، آدرس، شماره تماس و توضیحات درخواست می باشد.

مرحله 5: ارسال درخواست: پس از پر کردن فرم و بررسی اطلاعات، درخواست خود را ارسال کنید.

مرحله 6: پیگیری درخواست: با ورود به سامانه، می‌توانید وضعیت درخواست خود رامشاهده نمایید. در این بخش می‌توانید پاسخ‌ها و وضعیت رسیدگی به درخواست را به طور کامل ببینید.

خدمات سامانه الکترونیکی ثبت من

امکانات سامانه ثبت من به دو دسته تقسیم می شوند: امکاناتی که کاربران به صورت عمومی و بدون نیاز به ثبت نام قادر به استفاده از آن ها هستند و خدماتی که جهت استفاده از آن حتما باید در سامانه ثبت نام شود.

بخش اسناد رسمی

تصدیق اصالت اسناد رسمی: در این قسمت کاربران می توانند با ورود شناسه یکتا و رمز تصدیق سند از اصالت اسناد و محتویات آن مطلع شوند.

استعلام: این مورد نیز یک خدمت عمومی است که آخرین وضعیت ملک مورد نظر کاربر را با استفاده از شناسه یکتا نمایش می دهد.

پیگیری دفاتر اسناد رسمی: حتی کاربرانی که ثبت نام نکرده اند نیز می توانند از روی نقشه محل دقیق دفترخانه های اسناد رسمی را پیدا کنند.  این امکان باعث می شود کاربران بتوانند به دفترخانه نزدیک محل سکونت خود به آسانی دسترسی پیدا کنند. ضمن اینکه در همین بخش امکان مشاهده لیستی از دفاتر اسناد رسمی که ظرفیت ثبت سند آن ها به اتمام نرسیده نیز وجود دارد.

بخش املاک و کاداستر

خوداظهاری ملک: در این قسمت متقاضی می تواند اطلاعات املاک خود را در صورت نیاز اصلاح و ویرایش کند.

تصدیق اصالت: همه کاربران می توانند با وارد کردن اطلاعاتی نظیر حوزه ثبتی، پلاک اصلی و فرعی و کد ملی مالک از اصالت اسناد مختلف اطمینان حاصل کنند.

بخش طلاق و ازدواج

کلیه وقایع ازدواج و طلاق که برای شخص پس از سال 1392 اتفاق افتاده باشد در این بخش قابل مشاهده است.

ضمن اینکه کاربران می توانند به لیستی از دفاتر دارای ظرفیت ثبت سند را به همراه  آدرس دقیق روی نقشه جغرافیایی و شماره تماس دسترسی پیدا کنند.

بخش ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری

فهرستی از شرکت ها یا موسسات غیرتجاری که کاربر مالک همه یا بخشی از آن است در این بخش از سامانه الکترونیکی ثبت من قابل دسترسی خواهدبود.

به کاربران اجازه داده می شود که با استفاده از گزینه پرداخت الکترونیکی، کلیه هزینه های مربوط به ثبت شرکت از جمله هزینه حق الثبت را از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی واریز کنند.

فرهنگ واژگان: جهت انتخاب نام شرکت به واژگان مناسبی نیاز است که اکثرا متقاضیان را با چالش مواجه می کند. در بخش فرهنگ واژگان برای رفع این نیاز ساخته شده است.

بخش مالکیت معنوی

در این بخش از سامانه الکترونیکی ثبت من کاربر می تواند تمام اظهارنامه هایی که بخشی از آن است را مشاهده کند.

اظهارنامه های طرح صنعتی و اختراع نیز در بخش مالکیت معنوی قابل ثبت هستند.

بخش بازرسی

امکان ثبت شکایت از کلیه واحدهای ثبتی و پیگیری شکایت های ثبت شده از این طریق امکان پذیز است.

بخش اطلاعات اشخاص حقوقی

امکان استعلام مشخصات اشخاص حقیقی و ثبت درخواست اصلاح اطلاعات وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس بگیرید