ثبت برند ظروف چینی نکات و شرایط ثبت آن چیست؟ ظروف چینی یکی از پرکاربردترین لوازم در زندگی ما هستند. کیفیت ، زیبایی و تنوع این ظروف باعث محبوبیت آنها در بین مردم شده است. این محبوبیت باعث رشد خرید و فروش این ظروف شده و شما با ثبت برند ظروف چینی میتوانید در بازار این ظروف اعتبار و اعتماد کسب کنید. اگر قصد ثبت برند ظروف چینی را دارید اما از مراحل و شرایط مورد نیاز برای انجام این کار آگاه نیستید ؛ در این مقاله به طور کامل به چگونگی ثبت برند ظروف چینی میپردازیم. در صورت داشتن هرگونه مشکل یا سوال میتوانید با تک سفیر تماس بگیرید
ثبت برند ظروف چینی نکات و شرایط ثبت آن
فعالیت و ارائه محصولات و خدمات در بازارهای بزرگ و پر متقاضی همیشه میتواند خطرناک باشد. همچنین برای به دست آوردن اعتماد مشتریان شما باید شناخته شده و ثبت شده باشید. این موارد گزینههایی هستند که با ثبت برند میتوانید به دست آورید.
ثبت برند از محصول و خدمات تولیدی شما در برابر سوءاستفاده گران محافظت میکند و به برند شما هویت و اعتبار میبخشد. ظروف چینی نیز دارای بازار وسیعی است که ثبت برند در آن میتواند کمک بزرگی به شما بکند.
مزایای ثبت برند ظروف چینی شامل موارد زیر می شود :
- به دست آوردن اعتماد مشتریان
- بهرهمندی از وامهای متعدد
- فعالیت در بازارهای جهانی
- تبلیغات موثرتر و گستردهتر
- محفاظت از مالکیت معنوی محصولات
مدارک لازم برای ثبت برند ظروف چینی
برای ثبت برند ظروف چینی اشخاص حقیقی و حقوقی نیازمند مدارک متفاوتی هستند. اگر تفاوت میان اشخاص حقیقی و حقوقی را نمیدانید باید گفت که شخص حقیقی به فرد مستقل در جامعه گفته میشود ؛ اما شخص حقوقی شامل شرکتها و موسساتی میشود که فعالیت تجاری یا غیرتجاری دارند .
مدارک مورد نیاز ثبت برند ظروف چینی برای اشخاص حقیقی:
- کپی از کارتملی و شناسنامه متقاضی
- نشانی محل سکونت و کد پستی
- کپی از کارت بازرگانی در صورت ثبت برند لاتین/ غیر فارسی
- ارائه کپی جواز یا پروانه مربوط به فعالیت در زمینه مربوطه
- مشخصات نشان تجاری (لوگو) تعیین شده ( ۱۰ نمونه در ابعاد ۱۰*۱۰ )
مدارک مورد نیاز ثبت برند ظروف چینی برای اشخاص حقوقی :
- کپی از شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل شرکت یا موسسه
- مشخصات نشان تجاری ( لوگو ) انتخاب شده ( ۱۰ نمونه در ابعاد ۱۰*۱۰ )
- کپی روزنامه رسمی ثبت و تغییرات شرکت و اعضا (در صورتی که تغییراتی ایجاد شده)
- ارائه مجوزهای فعالیت شرکت در حوزه ظروف چینی
- کپی از کارت بازرگانی یا عضویت در اتاق بازرگانی در صورت تقاضای ثبت برند لاتین / غیرفارسی
مراحل ثبت برند صنایع چینی
مسئولیت ثبت برند شما بر عهده اداره مالکیت معنوی است. توجه کنید که نیازی به مراجعه حضوری نیست و برای طی کردن مراحل ثبت برند ظروف چینی باید به سامانه اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید .
برای اینکه بتوانید این فرآیند را بدون مشکل طی کنید ابتدا مراحلی را که باید در سایت انجام دهید توضیح خواهیم داد ؛ سپس به سراغ مراحل کلی ثبت برند میرویم. همچنین میتوانید ثبت برند ظروف چینی خود را به تک سفیر بسپارید تا بدون بروز هیچ مشکلی برندتان به ثبت برسد .
مراحل ثبت درخواست برای برند ظروف چینی به شکل زیر است :
برای ثبت برند ظروف چینی در سامانه مالکیت معنوی، ابتدا باید به وبسایت رسمی این اداره وارد شوید. پس از ورود به سامانه، از بخش میز خدمات الکترونیکی، گزینه “علامت تجاری” را انتخاب میکنید و سپس وارد بخش “ثبت اظهارنامه و انواع” میشوید. اگر از قبل در سامانه حساب کاربری ندارید، ابتدا باید با وارد کردن اطلاعات شخصی خود ثبتنام کنید و سپس وارد پنل کاربری خود شوید.
اگر به عنوان فردی مستقل (شخص حقیقی) یا به نمایندگی از یک شرکت (شخص حقوقی) اقدام میکنید، این موضوع را در پنل کاربری خود تعیین میکنید. همچنین، وضعیت ایرانی یا غیرایرانی بودن خود یا شرکت را نیز باید مشخص کنید. سپس اطلاعات درخواستی مانند مشخصات برند، نوع محصول یا خدمات، و حوزه فعالیت تجاری را وارد کنید.
پس از ورود این اطلاعات، مدارک مورد نیاز مانند مدارک هویتی، جوازهای فعالیت، و نمونه لوگو را در سامانه بارگذاری میکنید. در ادامه، ایمیل و رمز عبور خود را در بخش مربوطه وارد کرده و اطلاعات را ذخیره میکنید.
در مراحل کلی ثبت برند، ابتدا مدارک مربوطه را بر اساس نوع شخص (حقیقی یا حقوقی) جمعآوری میکنید. سپس نام تجاری و نشان (لوگو) برند خود را مشخص میکنید که باید با مقررات مربوط به انتخاب نام و نشان تجاری مطابقت داشته باشد. پس از آن، اظهارنامه ثبت برند را دریافت و تکمیل کرده و هزینههای مربوط به ثبت را پرداخت میکنید.
پس از امضای اظهارنامه، آن را به اداره مالکیت معنوی ارسال میکنید که این کار به صورت حضوری یا پستی انجام میشود. در پایان، توجه داشته باشید که شماره اظهارنامه و رمز آن بهصورت پیامک یا ایمیل برای شما ارسال میشود. بعد از دریافت و امضای اظهارنامه، نسخهای برابر اصل آن را برای اداره مالکیت معنوی ارسال میکنید تا فرآیند ثبت بهطور کامل انجام شود.
قوانین انتخاب نام و نشان تجاری برند
برای انتخاب نام و نشان تجاری ( لگو ) شرایطی مقرر شده است که باید آنها را رعایت کنید. درصورتی که نام و نشان تجاری منتخب شما با قوانین وضع شده مغایرت داشته باشد ، اداره برند شما را عودت خواهد داد ( برگشت خواهد زد). همچنین درصورتی که شخص حقوقی یا حقیقی دیگری ( شخص ثالث ) تشخیص دهد که نام و نشان انتخابی برند شما تشابه بیش از اندازه با برند او دارد میتواند اعتراض خود را اعلام کند.
برای پیشگیری از موارد ذکر شده باید قوانینی که در ادامه خواهیم گفت را رعایت کنید. همچنین میتوانید این کار را به تک سفیر بسپارید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید .
مواردی که باید در انتخاب نام و نشان (لوگو) برند ظروف چینی رعایت کنید:
- نام برند نباید از اسامی اشخاص مشهور باشد
- نباید ۵۰ درصد یا بیشتر با اسم و لوگو برند دیگری شباهت داشته باشد
- نام برند نباید از اسامی مناطق جغرافیایی باشد ( فقط در صورتی که در همان منطقه فعالیت کنید )
- واژگان و عباراتی که توصیف کننده کیفیت هستند را نمیتوانید استفاده کنید
- نشان تجاری ( لوگو ) نباید بر ضد هنجارهای اجتماعی باشد
- نشان تجاری ( لوگو ) نباید برای مردم فریبنده و یا گمراه کننده باشد
هزینه و زمان لازم برای ثبت برند ظروف چینی
هزینه ثبت برند ظروف چینی در سال ۱۴۰۳ بین ۲ تا ۳ میلیون تومن است. این هزینه میتواند با توجه به تعداد اقلام و محصولات ، تعداد مجوزها و پروانههای لازم ، کشورهای مد نظر برای فعالیت (درصورت ثبت برند لاتین / غیر فارسی برای فعالیت در خارج از کشور ) و طبقه محصولات ( انواع خدمات یا کالاهای برای برند) تغییر کند .
ثبت برند ظروف چینی میتواند از ۴۵ روز تا چند ماه زمان ببرد. این مدت زمان با توجه به بروز موارد مختلفی مانند اعتراض شخص ثالث یا عودت داده شدن برند توسط اداره میتواند تغییر کند. دقت کنید که مدت زمان اعتبار برند شما ۱۰ سال است و بعد از آن باید برای تمدید برند خود اقدام کنید.میتوانید با سپردن ثبت برند خود به تک سفیر از نگرانیهای این فرآیند خلاص شوید .