با ثبت محک کسب و کار خود را قانونی شروع کنید

ثبت دفتر پیشخوان دولت چه شرایطی دارد

ثبت دفتر پیشخوان دولت چه شرایطی دارد؟ دولت ایران برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم بستری را فراهم کرده است که به آن دفتر پیشخوان دولت گفته می شود. به جهت اینکه اقشار مختلف دسترسی داشته باشند به خدمات دولتی، بوروکراسی کاهش یابد این دفاتر تشکیل می شوند. همچنین افزایش اشتغال و سرعت بخشیدن به روند کارهای اداری نیز از دیگر اهداف تاسیس دفاتر پیشخوان است. این دفاتر به‌ عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت، نقشی کلیدی در ساده‌ سازی فرآیندهای دولتی ایفا می‌ کنند.

ثبت دفتر پیشخوان دولت چه شرایطی دارد

تاسیس و مدیریت دفاتر پیشخوان به عهده بخش خصوصی است. از این رو کسانی که قصد راه اندازی دفتر پیشخوان را دارند باید شرایطی که دولت مقرر کرده فراهم نمایند سپس اقدام به ثبت دفاتر مذکور نمایند. شما با دارا بودن مدارک و شرایط مورد نیاز می توانید برای دریافت مجوز این گونه دفاتر اقدام نمایید. به همین دلیل، اطلاع از شرایط و الزامات ثبت دفتر پیشخوان دولت و همچنین فرآیند دریافت مجوزهای ضروری، برای افرادی که در این زمینه قصد فعالیت دارند، بسیار اهمیت دارد.

ما در این مقاله سعی بر آن داشته ایم که روند دریافت مجوز و ثبت و تاسیس دفاتر پیشخوان دولت را به طور کامل توضیح دهیم. همچنین، به بررسی شرایط مورد نیاز برای تأسیس این دفاتر، مدارک لازم، مدت زمان صدور مجوز و اعتبار آن می‌پردازیم. اگر شما نیز می خواهید در این زمینه فعالیت خود را شروع کنید و نیاز به اطلاعات جامعی دارید ، توصیه می‌ کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی ثبت برند، ثبت شرکت و انواع مجوزها با ما تماس بگیریم.

ثبت دفتر پیشخوان موسسه ثبت محک
ثبت دفتر پیشخوان موسسه ثبت محک

میزان درآمد دفاتر پیشخوان دولت

در کشورهای توسعه یافته کسب و کارهایی که خدمات ارائه می دهند معمولا درآمد بالایی دارند. در ایران تعداد زیادی از این دفاتر توسط بخش خصوصی تاسیس می شوند و روز به روز تعداد این دفاتر در حال افزایش می باشد. به دلیل افزایش تقاضا در برخی از شهرها در شرایط اقتصادی مناسبی قرار ندارند. البته میزان درآمد این دفاتر به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه، به بررسی مهم‌ترین عواملی که بر درآمد دفاتر پیشخوان دولت تأثیر می‌ گذارند، می‌ پردازیم:

۱. نوع خدمات ارائه‌ شده

نوع خدماتی که شما در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می دهید بر میزان درآمد شما تاثیر گذار است. این خدمات شامل امور ثبت‌احوال (مانند صدور شناسنامه و کارت ملی)، خدمات پلیس +10 (مانند تمدید گواهینامه یا صدور گذرنامه)، پرداخت قبوض، خدمات بانکی و بسیاری خدمات دیگر می باشد. اگر شما خدماتی با تنوع بیشتر ارائه دهید، مشتریان و مراجعین شما نیز بیشتر خواهد شد.

۲. تعداد مراجعه‌ کنندگان

اگر میخواهید مراجعه کننده بیشتری داشته باشید بایستی در مناطق شلوغ و یا خیابان های اصلی دفتر پیشخوان خود را تاسیس کنید.

۳. کارمزد خدمات

در زمان ثبت دفتر پیشخوان باید این نکته را در نظر داشته باشید که چه نوع خدماتی می خواهید ارائه دهید که کارمزد بیشتری داشته باشد. هر نوع خدماتی دارای کارمزدی است که از سوی دولت تعیین شده است. شما می توانید خدماتی کارمزد خوبی دارند به مشتریتم خود ارائه دهید تا درآمد شما نیز افزایش یابد.

ظرفیت استان‌ ها برای ثبت دفاتر پیشخوان دولت

قبل از اقدام به راه اندازی دفتر پیشخوان دولت باید ظرفیت شهری که در ان ساکن هستید را نیز در نظر بگیرید. در هر استانی تعدادی که می توان دفتر پیشخوان تاسیس شود، توسط معاون توسعه مدیریت منطقه و نمایندگان استان با توجه به جمعیت آن شهر و یا استان  مشخص می‌ شود. اگر شما ساکن یک کلانشهر هستید احتمالا شهر شما ظرفیت بیشتری و همچنین مراجعه کنندگان بیشتری خواهید داشت. برای اطلاع دقبق تر از شرایط ثبت دفتر پیشخوان با مشاوران ثبت محک تماس بگیرید تا شما را در این مسیر راهنمایی نمایند.

تاسیس دفاتر پیشخوان دولت ثبت محک
تاسیس دفاتر پیشخوان دولت ثبت محک

شرایط و مدارک لازم برای اشخاص حقیقی:

  1. فرد درخواست کننده باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
  2. مسلمان بودن و یا اعتقاد به ادیان رسمی کشور نیز از شرایط مهم آن است.
  3. شخص حقیقی باید گواهی عدم سوء پیشینه را ارائه نماید. همچنین هیچ گونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشد.
  4. عدم عضویت در گروه‌ های غیرقانونی الزامی است.
  5. ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان الزامی است.
  6. مدرک تحصیلی: داشتن حداقل مدرک کارشناسی یا 10 سال سابقه کارشناسی در دستگاه‌ های دولتی.
  7. اسناد هویتی: کپی شناسنامه و کارت ملی.
  8. توانایی جسمی و روحی.
  9. محل فعالیت: ارائه سند مالکیت یا اجاره‌ نامه مکان.
  10. تأییدیه اماکن: اخذ تأییدیه از اداره اماکن.
  11. سایر مدارک: عکس پرسنلی و درخواست کتبی.

شرایط و مدارک لازم برای اشخاص حقوقی

  • اگر به عنوان شخصیت حقوقی اقدام می کنید شرکت بایستی غیر دولتی باشد. همچنین تابعیت ایرانی داشته باشد.
  • مدیرعامل و صاحبان امضا باید تمام شرایطی که برای افراد حقیقی گفته شد را داشته باشند.
  • موضوع فعالیت شرکت باید با پروانه مرتبط باشد.
  • تسویه بدهی‌ های مالیاتی، بانکی و بیمه‌ ای.

مراحل دریافت پروانه الکترونیکی دفتر پیشخوان

  • برای دریافت پروانه دفتر پیشخوان باید وارد سامانه جامعی که برای این منظور طراحی شده است شوید.
  • در مرحله بعد فرم های الکترونیکی که برای آن تعبیه شده است را با اطلاعات خواسته شده پر کنید.
  • پس از بررسی شدن توسط کار گروه دبیرخانه اداره ارتباطات و فناوری، رای برای شما صادر می شود.
  • بعد از تایید اولیه، باید هیئت مدیره و مدیر شرکت و یا شخص درخواست دهنده باید در بخش حراست اداره کار گروه دفاتر و اداره کل ارتباطات و فناوری حضور یابید. و در انتها نیز پروانه شما صادر می شود.

سخن پایانی

برای ثبت دفتر پیشخوان دولت می توانید به راحتی اقدام کنید. فقط کافی است شرایط و مدارک عنوان شده را رعایت کنید. در این این کار چنانچه به مشتریان خود خدمات متنوعی ارائه دهید میتوانید سود خوبی به دست آورید و موفق شوید. این دفاتر علاوه بر اینکه به دولت کمک می کنند، در تحقق اهداف الکترونیکی، فرصت شغلی مناسبی نیز برای متقاضیان ایجاد می‌ کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس بگیرید